3 hét

Újra itt, lett volna mit írnom, meg nem is. Az elmúlt három hét időjárása több volt mint kedvezőtlen, mondhatni hátráltató.

Az első adag képem május 7-én  készült:

Megérkezett az első eper :)

A borsó gyönyörűen megerősödött

A krumplik szintúgy

Látszik, hogy az akkori eső az egész kertnek jót tett

Már a barackok is fejlődésnek indultak

Meg a cseresznyék

A kert bal fele is köszöni jól van eső után

A baboknak is jó volt az eső, de a zöldbab kicsit kaszvadt (jobbról a második sor)

A hagymák és mindenféle káposzták is megerősödtek


A három megmaradt cukkini palánta csak vegetál :(

A hideg és az özönvíz megtörte a kígyóuborka palántákat. Sajnos nem is élték túl.

A négy sor kukoricából három kikelt, a negyedikben csak pár szem. Ez később sem változott.

A sárgadinnye palánták is megszenvedték az időjárás áldatlanságát. Végül egy sem maradt. Szerencsére volt még a fóliában.


Viszont előbújtak a sütőtökök :) Rendkívül rosszul szokott kelni, egy marék magból néha csak kettő kel ki.

A karalábépalántákat gyorsan kiraktam, és elszórtam egy sornyi magot is, így lesz korábban és későbben is.

Május 11-én hamar gyorsan betöltöttem a krumplisorokat:




Május 16, esők után:

Minden örül az esőnek, de legtöbbet a krumpli erősödött

A rövidebbik krumplisoroknál is jól látható az eső hatása

Kikelt a cékla!

A hengeres cékla is, ezt idén raktam először.

A zöldborsó növények jól megerősödtek, most már csak teremni kéne a finom borsónak...

Ugyan a legkoraibb fajtánál van már, de még igen laposak...

Spenót és jégsaláta. Már esszük :)

Sárgarépa, vöröshagyma

Babok... A napsütés nagyon hiányzik, hókák mint a beteg tehenek :D

Kiraktam két sor paradicsomot, mert bent már nagyon sűrűek voltak

A három cukkini semmit se nőtt :(

Kiraktam a maradék uborka palántát, hátha ezek megmaradnak.

A ki nem kelt kukorica sorba őszi káposztát tettem (szentesi lapos)

Ezeknek is a napsütés kell már. Kicsi kukoricák vannak a képen.

A sütőtökök alakulgatnak.

A karalábék bírták a gyűrődést

A magról vetett stuttgart-hagyma is kezd megerősödni. Hamarosan egyelni kell.

Megjegyzések