Őszi munkák - utolsó előtti erőpróba

A paprika és paradicsomföld. 32 m x 7 m, azaz 224 m². Borzasztó, elhanyagolt állapotban. Jó három-négyszeri nekifutás kellett ennek a területnek, annyira tele volt mindennel.

 Első lépésként feltépkedtem a paradicsomszárakat, mert azt a kapagép nem viszi, kézi kapával is jókorákat kéne csapkodni rá. Volt még rajtuk pár kiló zöldparadicsom, de hagytam rajta, ami lehullott ment zöldtrágyának, ami a száron maradt, ment a komposztálóba.

Ezután paprikaszüret következett. Csak az egészséges érett pirosakat és egészséges éretlen zöldeket szedtem. A kerek fajta paprika létének ellenére utóérő, a másikat meg majd most meglátjuk... Képet később adok, előbb ki akarom válogatni, hogy lássam mi mennyi. Körülbelül bő 10 kg paprikát szedtem le. A paprikanövényeket és az erősebb gazokat kiszedtem, és a komposztra hordtam, ezekkel nem birkózik meg a rota.

A lehullott, sérült, rothadt, rágott, stb. paprikát hagytam a területen, a rota majd beforgatja.

Még ennyi hullott termés volt a földön rotálás előtt

És így nézett ki ez a terület

Mivel a nappali órák száma már kevés, két napon át rotáltam ezt a területet. Ez a zöldtrágyázás még egy kicsivel több gyakorlatot igényel, mármint milyen növények maradjanak, miket kell kiszedni, mert minden második kanyar után tisztogatni kellett a rota éleket, annyi szár, gyökér tapadt rá, ez eléggé lelassította a folyamatot.

És ilyen lett :)
Kb. 3,5 m³ komposztálandó szár, gaz gyűlt össze  a komposztálóba, ami legalább a felére össze fog esni jövő őszre.


Közben bementem valamiért a fóliasátorba, és ezt láttam:






Csodálatos 20 fok volt bent, sütkéreztem párpercet, mielőtt újra kimentem :)

Ezután elraktam az őszi fokhagymát. Mivel az idei fokhagyma termésem súlyosan gyöszös volt, szégyenszemre a piacról hoztam hat fej szép nagy fokhagymát. És elültettem őket a fóliasátor mellé két sorban, ami összesen 10 métert jelent. Erre a hosszra tettem 63 db gerezdet, ennyi jött ki a hat fejből.

Ekkora fejeket vettem. Guszta, mi? :)

Felrotáltam az ágyást, és kapával kihúztam a két sort. Jó mély árkot húztam, mert télen mikor tömörödik a talaj, összeesik, és ha nem elég mélyre teszem, akkor a föld tavaszra kidobja.

A mély árok aljára jó mélyen belenyomtam minden gerezdet.
Egyszer azt olvastam valahol, hogy a hagymákat azért kell a földbe nyomva elültetni, hogy a talaj fejtsen ki rá erőteljes nyomást. Akkor fog jobban megindulni. A tapasztalatom az, hogy ez így van. Kipróbáltam földbedugás helyett csak az árokba szórva is. Kikelt, de nem volt olyan mint a másik.


A kis gerezdek jól a földbe nyomva sorakoznak. Csak nem sok látszik :)

Kapával szépen ráhúztam a földét, és kész is.

Megjegyzések