Eper megújítása 1. rész

Elérkezett a szeptember közepe, két éve ilyenkor csináltam az eperágyás felújítását és kibővítését. Jelenleg 40 m2 az epres, nem tervezem növelni.

Iszonyatos az eperágyás állapota :P


Sajnos nem esett két hétig amikor nekiálltam, ezért első lépésként jó egy órán át öntöztem a területet, hogy fellazuljon annyira a talaj, hogy a lehető legkisebb sérüléssel tudjam felszedni az epertöveket.


Ezután nekiálltam kiszedni a még jó töveket, és a hajtásokon fejlődött új töveket is. Ezeket minél több földdel emeltem ki, majd árkot húztam nekik, beletettem őket, húztam a tövükre földet és jól belocsoltam.

Sor kihúzva, rakom bele a töveket

A kicsiket külön pakolom
Így néz ki a végeredmény, az eperföld két végébe is kerültek, ne kelljen túl sokat hurcibálni.



Az ágyás úgy néz ki mint tájkép tüzérségi csata után...


Mellette meg virágzik a csicsóka :)
Szép sárga virága van, kár hogy ilyenkor már a nedvesebb levegő miatt a leveleit belepi a peronoszpóra.

Eperről ennyit most, folyt. köv. amikor tudom.

Megjegyzések