Borsó vetés

Imádjuk a zöldborsót! A tavaszi zsenge zöldborsónál nincs is jobb :D
Sosem vetek két egymást követő évben semmit sem ugyanoda, úgyhogy kis tanakodás után kijelöltem az idei borsóföldet, majd felrotáltam jó porhanyósra.


Elgereblyéztem az első ágyásnak valót, majd kihúztam két árkot. A borsónál az vált be nálam, hogy dupla sorba ültetem, mert akkor a lombjuk összeér, a sorközt kitakarja, így ott gyom nem nagyon nő. Amíg még kicsi, addig meg befér a két sor közé ez a keskenyfejű horoló, el lehet tüntetni vele a gazokat.


Idén ezt a két fajtát vettem, a rajnai törpe ha elég korán tudjuk vetni, és nem lesz túl hamar kánikula, nagyon hamar hoz zsenge termést. Ha jön a meleg, sajnos hamar "lisztesedik", elveszti a finom édes ízét.

A másik egy "keverék" négy különböző fajta van a dobozban külön kis zacsikban. Van aki esküszik az ilyenre, idén kipróbálom.




A magok távolságáról sok mindent írnak és mondanak, nekem az vált be, akkor van elegendő termés, ha jó sok tömött lombja van a borsónak, ehhez viszont jó sűrűn kell szórni a magokat. Kb így:


Magszórás rendben, sorjelölő karók a helyükön, mehet a betakarás. Ezt két oldalról gereblyével végzem, majd a gereblye fejével fölülről szépen ellapogatom, tömörítem a földet, különben esőkor, locsoláskor a száraz magok felúszhatnak a felszínre.



Kész. Egy kis rajnai maradék még kiadott egy rövidebb sorocskát itt balra. Ide majd krumpli kerül idén, de mire elraknám, a borsó addigra felszedhető lesz.

Megjegyzések