Komposztkodás

Megbontottam a tavaly novemberben "lezárolt" komposzttárolót, eltávolítottam a tetejéről a száraz, még nem komposztálódott réteget, és előtűnt a végeredmény:


Érett, tökéletes komposztot kaptam, még a 30 éve kertészkedő szomszédom is elismerően illette. Gyakorlatilag úgy nézett ki, mint az érett, zsákos marhatrágya, aminek közel 1000 Ft zsákja. 16 talicskával hordtam ki arra a részre, ahová jövőre a krumplit szándékozom tenni. Egy talicskába 4 zsáknyi marhatrágya férne bele, vagyis most kb. 60 000 Ft-ot spóroltam meg magamnak. Ha belegondolok, hogy ez mellett van még feleennyi még, illetve hátul, a nagyobbik komposztálóba háromszor ennyi, akkor azt kell mondjam megérte gyűjteni a zöldhulladékot.

Ez a sok száraz a komposzt tetejéről került le

A kiürült tároló aljára fog visszakerülni a szárazanyag, akár már tavasszal fel is tudom komposztként használni.

A kiürült tároló
A tároló kb. 1,5 x 1,5 x 1 m, vagyis kb. 2 köbméter. Amikor púpozva meg van rakva, kb. 3 köbméter lehet, ez esik össze olyan 1,5-1,8 köbméterre.

Természetesen az egész kertre kellene vagy 30 köbméter, ezért mivel ugysem kell mindenhova minden évben, minden évben más területet szórok be, így kb 3-5 évente mindenhova fog kerülni.

Megjegyzések