Eper megújítása 2. rész

Folytatódott az epres megújítása. Először is kigereblyéztem a területet. Mivel már csak rövid ideig van világos délután mikor ki tudok menni, ez két délután zajlott.


Ezután felrotáltam a kigereblyézett területet. Mivel két éve volt utoljára feltörve itt a föld, néhol igen kemény volt, kb. 2 órás munka volt ez a fázis.


Majd újra elgereblyéztem, kiegyengedtem és eloszlattam a dimbeket-dombokat.


Jöhet a fólia! Illetve agroszövet, ami jól átereszti a vizet. Karókkal kijelöltem a területet. Hogy a barackfa mellett könnyebb legyen közlekedni, keskenyebbre vettem az eperágyást, és fél méterrel hosszabbra, így a teljes terület 3,6x11,5 m.
Kigördítettem és levágtam az első csík fóliát.


Ezután kapval kapartam egy árkot az ágyás jobb szélén, belefektettem a fólia szélét, visszahúztam rá a kihúzott földet, majd visszahajtottam a fóliát az ágyás irányába.

Az árok

Belefektettem a szélét

Ráhúztam a földet

Visszahajtottam, majd teljesen kinyitottam
Melléfektettem a második csíkot, U alakra hajtott 15-20 cm-es szárú drótokkal rögzítettem össze a két sávot kb. 15 cm-es átfedéssel (a két szár a földbe fúródott, átdöfve a két réteget).


Rátettem a szélére a szerszámokat súlynak, hogy ne fújja fel a szél, mert közben lement a fák mögé a nap, be kellett fejeznem.

Folyt.köv.

Megjegyzések