Rám szakadt a munka! :)

Most nézem, hogy majdnem két hete nem írtam ide a blogba, pedig igencsak sok minden történt kint a kertben. Fényképeket készítettem, úgyhogy most "gyorsba" megpróbálom összefoglalni a dolgokat.

Gyönyörűen kivirágoztak a gyümölcsfák, jó termésre számíthatok az idén a cseresznyéből, meggyből, körtéből, almából. Az őszibarackon már kevesebb virág volt mint tavaly.

Körte, mögötte meggy

Másik meggyfa

Kisebbik körte

Cseresznye

A ringló csemete is kitett magáért

A bokraink is kivirágoztak. Nem tudom milyen fajták :D

Még a füvünkön is kutyatejvirágok pompáznak

...meg egy kutya :)
Növekedik a borsó, a hagymák:


És végeztem az eperágyással, le is szalmáztam, majd jól belocsoltam, hadd növekedjenek. A vastag szalma véd a gyomosodástól (valamennyire), és nedvesebben tartja a talajt, mintha csupaszon lenne, harmadsorban az eper gyümölcsök nem érnek le a talajra, tisztábbak maradnak.


Egy zacskó sütőtök. Tavaly egy szem se kelt ki... :(

kolbász tökök a kerítésre futnak majd fel remélhetőlegcsemege és pattogtatni való kukorica. később nyomtam a sorukba még futós fejteni való babot, majd felfutnak a kukoricaszáron
Idén csak egy sor krumplit rakok :D de 60 méterest :D:D
Sajnos a szemétláda krumplibogarak résen vannak, alig bújt ki pár tő, ezek már megjelentek
Beindult az édeskrumpli termelés. 20 tövet szeretnék idén rakni
A cseresznye és meggyfákra sörcsapdát készítettem, amit öntapadós sárga papírokkal egészítettem ki

Virágzik az eper!


A salátával hihetetlenül pórul jártam idén. A fóliában a sima fejes ki se kelt, a jégsalátából csak kettő maradt. Kint a szalagos vetőmag jobban kelt, de nem túl sok maradt meg, és azok is rendkívül gyöszösen fejlődnek. A retekkel ugyanez a helyzet.

A paradicsom elfogadható, a paprikák gyöszösekMinden tragikusan gyengén kelt ki, vagy nem maradt meg. Egy darab karfiolpalántám se maradt, és a padlizsánból se marad 3-4-nél több.


Idén viszont új dolgot próbálok ki. Egy internetes ismerősnél jól terem évek óta ez a mi klímánkhoz nemesített földimogyoró fajta. Megnézzük milyen lesz nálunk!

meggy

cseresznye

Már kel a második kanyar zöldborsó is!

Vetettem ezenkívül még babot, uborkát, céklát, cukkinit, egy harmadik kanyar zöldborsót. Lassan elkezdem kiültetni a palántákat is, a korai káposzta már igen nagy, és a paradicsomok közt is van már kiültethető méretű. Vetni már csak karalábét, meg még egy adag csmege kukoricát fogok.


Megjegyzések