Tevékeny hétvége + lemosózás hétfőn

Bár még csak 4 fok volt egész hétvégén, úgy gondoltam muszáj valamit csinálni a kertben, mert minden csak tolódik. Tavaly ilyenkor már a saját retkeinket ettük...

Vetettem minden olyasmit, aminek nem árt, ha hideg a talaj, és nem fagy meg ha esetleg éjjel még 0 alá megy a hőmérséklet.

Elsőként egy kis spenót meg kötöző és póréhagyma:



A korábbi répák mellé is raktam még egy sor lilahagymát (dughagyma) és sárgarépát - a galaxy típusból volt még fél zacskó mag.

És amikor jól megnéztem, azt láttam a retek is már bújik elő:



Ezután beköltöztem a fóliasátorba. Kellemes 20 fok volt odabent mikor sütött a nap, de a felhős délelőttön is 10 fölött volt. Szépen kelnek már a korai magocskák, korai káposzta, zeller - ami már 4 hete el lett téve -, lila káposzta, itt ott már látszik valami a saláta és jégsaláta sorokban is.

korai káposzta

zeller

késői káposzta
lila káposzta
Nekiálltam marhatrágya és kerti föld 1:1 arányú keverékéből poharakat tölteni, és bizakodva abban, hogy már a jó időé a terep, paprika magokat tettem bele, mindenféle típust, de ugyanazokból sorokat is csináltam. A poharasat hamarabb tudom kirakni majd, mert nem sínyli meg a kiültetést.

kaliforniai paprikák, sárga és piros (saját mag)

négyféle, a fehérözön és a csípős almapaprika bolti, a másik kettő saját

a "baracsi" paprika
A "baracsi" paprika magját a szomszédomtól kaptam 2 éve, mikor elkezdtem a kertművelést, azóta forgatom vissza én is. Ez valami elfajzott kaliforniai paprika, mert vastag húsú, lédús, de csípős is. A mérete nem akkora mint a kaliforniai, jóval kisebb, kerekded a formája, de csúcsos a vége. Kerestem ezt a típust szakirodalomban, de nem találtam. Kicsit lassan érik, kell neki a meleg - mint a kaliforniainak -, de bőven terem. És ami a legfontosabb, igen kiváló lecsó van belőle :) Idényben 2-3 naponta ettük lecsónak, és eltettünk vagy negyven üveggel (a fele már elfogyott).

Ez a két sor lett, a többit majd a héten rakom ki:


Ilyen kis takaros a fólia belülről, a kannákban víz várja, hogy melegedjen, mindig benti vízzel locsolok, nehogy hideg legyen a gyenge palántáknak.



Ma - hétfőn - viszont 9 fok volt nálunk délután, és éjjelre is 3-4 fokot írtak, úgyhogy bekevertem egy nagy adag lemosólevet a permetezőbe, és két óra alatt végig permeteztem az össze fát. A cseresznye legteteje kimaradt, mert lusta voltam a nagylétrát hátra cipelni.

Én ezt a szert használom, nem a legolcsóbb, de tavaly bevált, nem volt penészes őszibarack és cseresznye (tavalyelőtt elmaradt a permetezés, szinte az egész termés odalett):


Megjegyzések