Palánta és vetés - második felvonás

Szuper időnk volt március 11-én, a nappali világosság nagy részét kint töltöttem a kertben.

Kora reggel még hideg volt, és a múlt heti olvadástól + esőzéstől még minden erősen sáros, de nem volt mit tenni, várt a munka. Elsőként eltettem két szép sárgabarack csemetét (gönczi magyar és magyar kajszi fajtájúak). Ekkor még ragadt a föld a cipőhöz és az ásóhoz...

Ők azok :)
 Ástam egy szemre akkora gödröt, amibe kényelmesen elfér a csemete gyökérzete.
 Ezt utóbb ki kellett szélesíteni kicsit hosszúkásra, hogy kényelmesen elférjenek a gyökér minden hajtása-ága.
 Utána szórtam bele egyharmad zsáknyi érett marhatrágyát (zsákos, OBIs), szórtam hozzá földet is és jól belocsoltam, majd beleállítottam a fát.
Szépen igazgatva a törzset visszahúztam a gödörbe a kiásott földet, majd kissé megtaposgattam, hogy stabilan álljon, természetesen ügyelni kell közben, hogy függőleges maradjon, na meg hogy az oltási pont a felszínen maradjon.

Végezetül kapott még egy nagy kanna vizet. Mindkettőt így ültettem el, csak a másikat egy tavaly elpusztult helyére tettem. Érdekes, hogy csak az oltvány pusztult el, az alany amire oltva lett élt tovább, és hajtott az oltási pont alatti részről.



Ezután nekiálltam a fóliában munkálkodni, hogy májusra legyen majd mit kiültetnem. Pohárba és talajba is tettem magokat, meglátjuk melyik milyen lesz. A poharashoz marhatrágyát és kerti földet kevertem felesben, a talajba vetett magokra betakarás előtt morzsoltam egy kis marhatrágyát.

Tettem paradicsomokat, ökörszivet és két másik korai fajtát, lilakáposztát, késői káposztát, korai karfiolt, padlizsánt, görögdinnyét, háromféle sárgadinnyét (bolti, meg két saját kézzel gyűjtöttet).

Időközben úgy bemelegedett a fólia, hogy 26-30 fokot olvastam le a benti hőmérőn, egy pólóban voltam bent egész végig.








Miután ezzel végeztem, már eleget szikkadt kint a talaj felszíne, hogy vessek salátát. Először vettem idén szalagos saláta vetőmagot kipróbálni. Így nem kell majd átültetnem, hogy fejesedjenek, helyben maradhatnak.

Így néz ki

Húztam egy sort, kitekertem a szalagokat, és belefektettem. 30 centinként egy marék földdel kellett megfogatnom, mert feltámadt a szél, nem akart nagyon ott maradni.

Ezután betakartam, jöhet az eső :) De azért locsolni is fogom.

Megjegyzések