Március 3, a tavasz első jelei! (?)

Két héttel ezelőtt, mikor az első palántázási akciót végeztem, még nem gondoltam volna, hogy a tél még egy utolsó nagy akciót tartogat mínusz 17 fokkal...

Tanulság: semmit nem szabad siettetni, a természet és az időjárás a saját ritmusában dolgozik. Szembe menni lehet, de nem érdemes.

Viszont ma március harmadika van, a gyönyörű tavasz (?) jeleit hoztam ide a blogba :D

Fincsi jégcsapok! Reggel még -3 fok volt

A kutyák is csak az orrukat dugták ki eleinte

A fóliáról is le kellett verni a havat újra

A veteményes... :)

És a locsolóvíz tartály :(

A fóliasátorban 10 óra körül már +4 fok volt

A fóliasátor locsolóvize is még fagyos

A kinti hőmérséklet már 0 fok fölött van 10 órakor

Annyira nem akartam hinni a fagyos előrejelzéseknek, hogy még a locsolótartályokat sem ürítettem ki. Hát imádkoztam is mindenféle szentekhez és a jóistennek, hogy tartsák meg őket egyben, ne nyomja szét őket a fagy. Annál is inkább mert még a szivattyúkat is bent hagytam :D

A saválló szennyvízszivattyúnak nem hiszem hogy lett baja, de a kis orosz membrános mélykútszivattyúban okozhatott kárt a fagy. Majd kiderül.

Néhány kép az elmúlt hideg hétről:
Az esővíz gyűjtő teteje befagyottA locsolóvíz tartály a veteményesnél

A fagyott patkány fagyi igazi csemege...

Kint -3,6 fok+4 fok bent a fóliában

A locsolóvíz a fóliában is befagyott,
de csak egy vékony kéreg volt rajta

Mivel sok mindent nem lehetett csinálni, néhány kapa és horoló élét kikalapáltam (hogy elvékonyítsam), és lamellás koronggal kicsit kiköszörültem finoman, hogy jó éles legyen.
Itt jól látszik, hogy mekkora a különbség a kikalapált él és a tompa között
Ez a másfél hét fagyos idő jól visszavetett a palántakészítésben, és még az sem biztos, hogy amit eddig raktam, egyáltalán megmarad. Keddtől már éjszakára is +3-4 fokot jósolnak, nappal meg 10 fok felett, úgyhogy remélem hamar bepótoljuk a kiesett időt.

Megjegyzések