Borsó vetés

Kedden (03.13) is volt egy bő órám sötétedésig, úgy döntöttem rakok borsót, benzint is hoztam a rotába, vetőmag is van, nem esik, minden adott a dologra! :D

Idő és benzinspórolás okán is azt találtam ki, hogy csak a sorok vonalában rotálok, a sorközökben nem. A rotakapa hátulján van egy mélységhatároló rúd, ez eleve megadja a vetés vonalát, ezt csak kapával kicsit kihúzom, mert a borsót inkább 2-3 cm-re szoktam tenni, úgy a madarak se szedik ki.

Itt látszik jól a mélységhatároló rúd

A jobb oldali vonalat a mélységhatároló húzta, a bal oldalit kapával is kihúztam már
Idén ezt a két fajtát vettem (mivel a vetőmagnak elrakott rajnai törpét felzabálták az egerek :) ). A Pea Joe (Borsó Jancsi) nekem is új, a Kelvedon csodáját ismerem, tavaly már raktam. Az szép nagy hüvelyeket növeszt, jó sok szemmel, de a leszedést jól kell időzíteni, mert hamar keményednek és lisztesednek a szemek, ha rajtahagyjuk a száron sokáig.


Szóval kihúztam a sorokat, közepes sűrűséggel beleszórtam a magokat - 2-2 sor lett, kb. 15-15 méter, azaz összesen 30 -, rámorzsoltam pár marok marhatrágyát, betakartam, és a gereblyével lelapogattam, ezt főleg a madarak ellen tettem, bár a macska mostanában a kertben cirkál, talán távol tartja a madarakat.

Magok a sorba szórva

Marhatrágya rámorzsolva

Kész a négy sor, jelölőkarók beszúrva

Kb. 2-4 hét múlva csinálok még egy ugyanilyen kanyart, hogy később is legyen friss zöldborsó. Fagyasztva szoktuk eltenni, még most is van a tavalyiból 2-3 kg.

Tettünk el blansírozva is meg simán csak fagyasztva, nem sok a különbség. Talán a blansírozott kicsit édeskésebb, de nem annyival, hogy megérje blansírozgatni, de ez ízlés dolga...

Megjegyzések