Ma használni szándékoztam a rotakapát a fóliában, mert van pár mag, amit most szeretnék elrakni, ezért a héten leszereltem a kapatagokat egy kis élezésre.
|
Elég dzsuvás :) |
|
Kapatagok leszerelve |
A gép alsó része elég koszos, ugyanis egy picit túltöltöttem olajjal a nyáron, ez pont elég volt arra, hogy fröcsögtesse.
|
Ezen látszik, mennyire életlen volt már |
Az él foka már majdnem fél milliméter volt, és teljesen le volt kerekítődve.
Köszörülés előtt letisztítottam a ráragadt földtől, ehhez egy széles lapos csavarhúzót és drótkefét használtam.
|
Letisztítva |
Ezután a sarokcsiszolóra rátettem egy finomabb lamellás korongot, és ahol hozzáfértem szépen kihúztam az éleket. Ahol nem fértem hozzá, ott egy kis gravírozót használtam apró furatkővel (15 ezres fordulatot tud).
| |
Ilyen lett | kicsit közelebbről |
A háttérben ott a két gép amit használtam.
Másnap, azaz ma, lecseréltem a rotakapából az olajat, mert ez egy négyütemű gépecske OHV motor. Kínai, sokan panaszkodnak rá, nálam túl sok problémája nem volt, a levegővel meg a regulátor kar rugójával kellett játszadozni egy kis teljesítménynövelés érdekében. Két idényt végigdolgoztam már vele, és használtam vettem (igaz, szinte teljesen új állapotban volt, a tulaj szinte nem is használta, azért adta el). Az olaj már nagyon gyászos állapotban volt, ráfért a csere.
|
Majdnem teljesen fekete... |
Letörölgettem a kifröccsent olajból képződött olajsarat, és ezzel azt hiszem meg is vagyok, a hajtóművet nem szedtem szét, az ékszíj ami kerékre viszi a hajtást még nem csikorog, nem csúszik. Majd foglalkozok vele egyszer :) Néhány rántás után el is indult, szépen tette a dolgát.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése