Rotakapa karbantartás

Ma használni szándékoztam a rotakapát a fóliában, mert van pár mag, amit most szeretnék elrakni, ezért a héten leszereltem a kapatagokat egy kis élezésre.

Elég dzsuvás :)

Kapatagok leszerelve
A gép alsó része elég koszos, ugyanis egy picit túltöltöttem olajjal a nyáron, ez pont elég volt arra, hogy fröcsögtesse.

Ezen látszik, mennyire életlen volt már
Az él foka már majdnem fél milliméter volt, és teljesen le volt kerekítődve.
Köszörülés előtt letisztítottam a ráragadt földtől, ehhez egy széles lapos csavarhúzót és drótkefét használtam.

Letisztítva
Ezután a sarokcsiszolóra rátettem egy finomabb lamellás korongot, és ahol hozzáfértem szépen kihúztam az éleket. Ahol nem fértem hozzá, ott egy kis gravírozót használtam apró furatkővel (15 ezres fordulatot tud).

Ilyen lettkicsit közelebbről
A háttérben ott a két gép amit használtam.
Másnap, azaz ma, lecseréltem a rotakapából az olajat, mert ez egy négyütemű gépecske OHV motor. Kínai, sokan panaszkodnak rá, nálam túl sok problémája nem volt, a levegővel meg a regulátor kar rugójával kellett játszadozni egy kis teljesítménynövelés érdekében. Két idényt végigdolgoztam már vele, és használtam vettem (igaz, szinte teljesen új állapotban volt, a tulaj szinte nem is használta, azért adta el). Az olaj már nagyon gyászos állapotban volt, ráfért a csere.

Majdnem teljesen fekete...
Letörölgettem a kifröccsent olajból képződött olajsarat, és ezzel azt hiszem meg is vagyok, a hajtóművet nem szedtem szét, az ékszíj ami kerékre viszi a hajtást még nem csikorog, nem csúszik. Majd foglalkozok vele egyszer :) Néhány rántás után el is indult, szépen tette a dolgát.

Megjegyzések