Metszés 2. rész

Ma megint jó idő kerekedett, bár éjjel fagyott, a kutyák vizén jég volt. 9 órára már 5 fokot mutatott a hőmérő, ami egészen 10 fokig felment dél körülre. Sajnos élénkebb volt a szél, ezért a napsütés ellenére sapka, kesztyű elkelt egésznap a dupla nadrág mellé... A fóliában azért ma is volt 14 fok :)

Este még újra megnéztem a cseresznye-meggy metszés videókat, és nekiláttam a két meggyfának. Rá kellett ébrednem, hogy tavaly még sajnáltam a fákat, és nem ritkítottam a meggyek ágait eléggé, ezért idénre rengeteg felkopaszodott ostorhajtás növekedett, amikkel túl sok mindent az eltávolításukon kívül nem lehet kezdeni.

Délelőtt az egyikkel végeztem, lássuk az előtte-utána képeket:

Előtte
Utána
Mondtam már, hogy a képre kattintva nagy méretben is meg tudod nézni? Ha esetleg nem vetted volna eddig észre ;) Megpróbáltam ugyanonnan fényképezni, hogy jól látszódjon a különbség. Világosan látszik, hogy erősen ritkításra került a korona, és a magassága is le lett korlátozva, nem is szándékozom a jövőben sem magasabbra engedni, így is létra kell hozzá...

Délután befejeztem a másikat, már erősen ment lefelé a nap, nem tudom mennyire fog látszódni a képen az eredmény.

Előtte
Utána

Rettenetes ágdzsumbujtól szabadítottam ezt a fát, majd meglátjuk nyárra, mennyire lett jó vagy rossz az elképzelésem.

Utoljára hagytam a mamutot, a nagy cseresznyefát:


Az  a lefordított dézsa 200 literes, kb 80-90 cm magas, ha a fát nézzük akkor az olyan 7-8 m magas a legtetején. Tavaly ezen se sokat vágtam, hagytam egy kicsit erősödni, mert tavalyelőtt alakítottam ki a kehely-váza koronaformát és eléggé megcsonkítottam. Felépült a sokkból, vagy 50 kg-t szedtünk le róla :D viszont újra felfelé indult erőteljesen. Már a meggyfákhoz is be kellett fognom a nagylétrámat, de ehhez még a kétméteres nyelű ágvágó is kelleni fog, hogy fent is elérjem. Ez majd a következő hétvégén kerül sorra, mert sokáig tart, és hétközben, mire hazaérek, már csak egy órát van világos. Szóval folytköv hétvégén, ha a jóisten is úgy akarja.

Megjegyzések