Őszi munkák - folytatás

Ma a kert hátsó traktusával folytattam, kb. 7 munkaórát fordítottam rá - az utolsó két órában a fiaim segítettek kihordani a komposztot. Ezen a részen volt a krumpli, a káposztásmegyer, a napraforgó sor és a brokkolimező.

Először kiszedegettem a napraforgó csonkokat gyökerestül, és a káposztatöveket, meg a brokkolikat. A brokkolikon még volt annyi mini fej, hogy összejött róluk 2 kg blansírozni való.

Öt talicskányi napraforgó tövet szedtem ki.

Négy vagy öt ilyen kupac jött össze

A vastagabb szárú gazokat kikapáltam, és végiggereblyéztem a területet, majd lehordtam róla a kupacokat, hogy ki tudjam rá teríteni a komposztot rotálás előtt.

A hátsó traktus jobb oldala, a közlekedési úton még van pár kupac

A hátsó traktus bal oldala
A talicska mögötti halmok az elhordott komposztálandó anyag, a közlekedési úton még van ugyanennyi

Ezután következett a komposzt kihordása és terítése. Így nézett ki a tavalyi komposzthalom:


A felső száraz réteget leszedtem, az így nem használható, majd visszateszem legalulra, mikor az új anyag rákerül. Így néz ki letisztítva:


Sajnos elég kevés, pedig amikor megraktam tavaly ősszel, másfél méteres kupac volt. Tizenhárom talicskányi anyag került ki belőle, ez nem volt elég a hátsó rész bal oldalára se, összesen pedig kellett volna kb. 35 talicskányi ide. Ez is egy tanulság, minden évben más területre fogom kihordani a komposztot, így kb. négy évente fog egy területre komposzt kerülni.

Ennyi volt egy talicskányi komposzt

És ez ekkora területre volt elég (kb. 3 m²)
Maga a komposzt még elég darabos volt, a paprika és paradicsom szárak nem bomlottak még le teljesen, de majd a rota meg a tél megteszi a hatását. A nagyon kemény szárakat, illetve a le nem bomlott gallyakat kiszedtem, azok mennek majd vissza alulra, az új komposztba.

Folyt. köv.

Megjegyzések