Őszi munkák - folytatás 2

Szép idő volt ma, egy szál pólóban tudtam rotálni egész nap. A hátsó traktust sikerült teljesen felrotálni, beforgatni a kihordott komposztot. Meg kéne élezni a kapatagokat, mert elég sűrűn összeszedte a vastagabb szárakat, ahelyett, hogy felaprította volna, ezért elég sokszor meg kellett állni lepucolni.

Bal oldal végeredmény

Jobb oldal végeredmény
Visszapakoltam a komposztárolót, teleraktam az idei komposztálandóval.

Először bekerültek a kukorica és napraforgó gyökerek és a gallyak

Ezután rászórtam a tavalyi száraz maradékot és a még kemény, nem elkomposztálódott részeket

Végül ráhordtam amit kiszedtem a területről, és jól meg is tapostam

Sokan akkora misztikumot csinálnak a komposztból, rakosgatják, forgatják, vegyszerezik stb. Az a helyzet kérem szépen, hogy a természet tudja a dolgát. Fölöslegesen nem kell piszkálni, a magára hagyott komposztdomb kitűnően elbontja a növényi részeket, csak időt kell neki hagyni (forgassa akinek két anyja van, nekem a kisebbik is minimum 1,5 m³, a nagyobbik meg 5). Nekem ez a komposztáló az őszi talajmunkák során a kertből kikerülő részek gyűjtésére szolgál, novemberben megpakolom, utána a következő novemberig nincs piszkálva, nagyon kevés kerül rá év közben, az is inkább takarási célzattal (az volt a száraz rész a tetején). A kert elejében dupla állásos komposztáló van, az egyik érik, a másikra hordom a zöldet egész évben. Ilyenkor megbontom azt, amelyik az előző ősz óta érik, és kihordom a kert elülső részébe meg a fóliába, és előkészítem a helyet a következő évre. A másikra még ősszel kerül anyag, aztán a következő őszig pihen.

Még annyi időm, erőm és kedvem maradt, hogy felszedjem a karalábét. Lett vagy 20 kg. Ez összesen kb. 10 m-ről került ki (4x2,5 m). Két fajta, kerek és hosszúkás. Sajnos sok a nagy, amik valószínű fások már, azok csak levesbe jók. Hogy melyik milyen azt valamelyik nap letesztelem.

Ide karalábé termés
Ja, és eltűnt a jobbik vasvillám!!!! 😠 Mindenhol kerestem, de nem került elő. Valahová letámasztottam, csak nem tudom, hova....

Megjegyzések