Csicsóka

A csicsóka némelyek szerint gyógynövény, mások szerint a szegények krumplija.
Szerintem meg a kényelmes ember krumplija, csak az a baj vele, hogy nem annyira finom, mint a krumpli.

Fogyasztható, sokféleképpen elkészíthető. Én még csak főve, pürének, és hasábnak zsírban sütve ettem, és szerintem csak sütve élvezhető. Biztos a mindenféle receptekkel lehet kísérletezni, majd fogunk is, mert terem mintha muszáj volna neki...

Tavaly előtt 4 szem csicsókát tettem a földbe. Nem hajtott, nem hajtott, aztán mikor nem figyeltem rá. már másfél méteres szárai voltak :)
A 4 szem termett vagy 5-6 kilót, és bevallom, egy kapavonást sem tettem érte.
Ebből idén olyan 30-40 darabot elszórtam két fa közé két sorban.

Bár azt hittem mindet felszedtem tavaly, a bent maradt kis darabokból újra kihajtott ott is. Két erőteljesebb tő nőtt, és néhány kisebb. A két tő alól egy vödörrel tudtam felszedni.


Ez a tavalyi rész, a két tő innen már hiányzik
Egy tő alatt rejtőzött ez a mennyiség


El nem tudom képzelni mennyi lehet az új "csicsókásban". Amikor a szélvihar volt - ami tönkretette a fóliasátramat is -, kifordított a sor elejéről 1-2 tövet, azok alatt is volt bőségesen, becslésem szerint 15-20 kg lehet összesen.



Megjegyzések