Céklaszüret

Felszedtem a céklát, most már rendszeresen találkozok reggelente itt-ott jégkéreggel, úgy gondoltam nem várom meg míg erősebb fagy jön valamelyik hajnalban.

Egy zacskó vetőmagot szórtam ki egy három méteres sorba tavasszal. A céklával nem szoktam bajlódni, kel ahogy kel, nő ahogy nő. Csak addig locsolgattam, amíg ki nem bújt a földből, utána talán kétszer kapáltam ki mellőle a gazt, amíg kicsi volt, utána már elnyomja maga mellett a nagy leveleivel.

Az idei szárazság a céklán is látszik, elég sok apró lett. Tavaly volt víz bőven, egyáltalán nem voltak apró céklák. Így is lett olyan 8-10 kg, nekünk bőven elég.
Teszünk el savanyúságnak, néha szoktam gyümölcscentrifugán is kipörgetni édes almával és répával, nagyon finom, illetve hasábra vágva zsírban is sütjük, mint a krumplit. Nagyon finom.

Az idei termés

A legnagyobb!

Megjegyzések