Dolgos hétvége

Nagyon sok mindennel haladtam a hétvégén, és elég hanyagul dokumentáltam fényképekkel :(

Először is permeteztem szappannal :) Egy gyümölcsfában jártas ismerősömtől kaptam a tippet, ő hét éve mosószappan oldattal permetez a rovarok ellen. Igaz, idényben akár 2-3 naponta is megteszi. Én most csütörtökön és szombaton fújtam vele. Nem mondom, hogy olyan mint a méreg, de láthatóan gyérítette mind a levéltetű, mind a krumplibogár állományt. 10 literes vödörbe fél mosószappant beteszel éjszakára, reggel lehet permetezni. Szűrni kell, mert a szappandarabok eltömítik a permetező kis réseit.

Kész lett szombatra csalánlevem is, 2 hete ázott, szinte fekete volt. Leszűrtem, beleöntöttem a 200 literes dézsába, ami tele volt vízzel, és kannával kihordtam a növényekre. Ezt csináltam tavaly is, és már másnap látszott mindenen. Brutál hatékony levéltrágya. Kapott a paradicsom, paprika, uborka és a másod- és harmadvetésű borsó. Az első vetésű nem, mert az már hamarosan szedhető, és ez a csalánlé büdös mint a pusztulat.

Kiraktam egy csomó palántát, a baracsi paprikát, háromféle csípőset, budai, kecskeméti, és enyhébb típusú jalapeno-t, meg a savanyúságnak való csípős almapaprikát, őszi káposztát, a fóliasátorban meg a felszabaduló helyre szétültettem a lugasparadicsomot és a fehérözön paprikát, a padlizsánt (csak 4 tő maradt meg egy zacskó magból :( ). Már csak a kelkáposzta és a zeller van bent, de a héten azok is kikerülnek, meg elkezdtem még cukkinit poharazni, mert a szabadföldbe vetettek közül egy sem kelt ki, a négy kiültetett tő meg kevés lesz.

4 hete nem esett értékelhető mennyiségű eső nálunk, minden száraz, ha nem öntözünk, semmi termény nem lesz. Asszem eljárok egy esőtáncot...

Itt jönnek a képek:

Lassan fejlődnek a paradicsomok, bár a legelső sor korai szinte megtáltosodott a csalánlétől

Csípős paprikák. Bal sor az almapaprika, jobb sor vegyes - budai, kecskeméti, jalapeno

A "baracsi paprikáim", szomszédomnak köszönhetem őket, az enyéim nagyon satnyán nőttek

Brokkoli föld, szegények kitikkadva a napsütéstől

A sárgadinnyék is kókadoznak

A lilakáposzták sincsenek a toppon

Uborkák, csalánöntözés után egy nappal, szinte elmélyült a színük

Borsó második ütem, még elég gyengécske, öntözni kell ezt is

Hagymaföld, vékonyak ezek is, a gaz bezzeg virul még öntözés nélkül is

Hagyma-répa-fehérrépa. Kicsit már kezdenek erőre kapni, igaz, ezek a legkorábbiak

Az eperföld szalmázása jól védi a talajt a kiszáradástól, így heti 1-2 locsolás elég neki

Megjegyzések